Reis en aankomst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

21 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Door Eline en Amarens naar Schiphol gebracht en uitgezwaaid. Stipt om 12.00 uur vertrekt het toestel van Malaysian Airlines. Een non-stopvlucht van 12 uren. De beenruimte bevalt mij wel, die is veel groter dan bij de meeste andere maatschappijen en zeker vergeleken met Ryanair. Mede daardoor een comfortabele vluct gehad. De verzorging aan boord is prima, met twee keer een warme maaltijd. Alleen van de plannen om wat te slapen tijdens de vlucht komt helaas weinig terecht. Dankzij een gunstige rugwind landen we een uur eerder dan volgens schema gepland was. Het is dan 06.20 uur lokale tijd.
Na het doorlopen van de immigratieprocedure met de bus naar Kuala Lumpur. Het busstation is tegenover de aankomst/vertrekhal. Zodra je buiten komt wordt je overvallen door een drukkende warmte. In de bus gelukkig wel airco, dat is tevens ook een van de weinige sterke punten van deze bus. Een oud beestje met hier en daar wat onheilspellende geluiden van de motor, maar we bereiken zonder problemen Kuala Lumpur Central. Jammer genoeg door het grijze en bewolkte weer weinig kunnen zien van de skyline van KL, maar dat komt later wel.
Vanaf het station met een taxi naar het hotel gegaan. Hoewel iedere taxi is uitgerust met een meter, is het meer regel dan uitzondering dat de meter uitstaat en dat er een vaste prijs afgesproken wordt. Afdingen geblazen dus. Gelukkig noemt deze taxichauffeur meteen een redelijke prijs. Ik kom omstreeks 10.15 uur aan in het hotel. Ik was van plan om meteen een paar uurtjes te gaan slapen, maar hoor dat mijn kamer pas om 12 uur beschikbaar is. Dus alvast maar een kleine wandeling gemaakt in de omgeving van het hotel. Overal op straat staan stalletjes waar allerlei artikelen en levenmiddelen verkocht worden. Je mag wel zeggen dat de verkopers een pro-actieve houding hebben, ze spreken je voortdurend aan. Bij trugkomst in het hotel blijkt mijn kamer gelukkig eerder klaar te zijn, dus eerst maar even een paar uurtjes slapen. Ik heb inmiddels via de Whatsapp contact gehad met Kirsten, zij komt om 15.00 uur naar het hotel.