1e dag in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu 1e dag in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu

1e dag in KL

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

21 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een paar uurtjes geslapen te hebben word ik om 14.30 nog niet helemaal uitgerust wakker. Ik ga naar de lobby en daar komt Kirsten ook vrijwel meteen binnen. Na even haar spullen naar de kamer te hebben gebracht zijn we de stad ingegaan. Kirsten blijkt al goed bekend te zijn in de stad, daar heb ik een goede gids aan. We gaan met de metro richting Petronas Twin Towers, ruim 450 meter hoog. Binnen is op de onderste etages een grote shopping mall met alleen maar dure merkartikelen. Snel doorlopen dus. Vervolgens naar een restaurantje gelopen en daar roti gegeten. Dit zijn hele dunne pannenkoeken, met diverse sauzen erbij. Daarna verder gewandeld, omstreeks 18.00 gaan we naar de Heli Roof Bar, een voormalige helicopter landingsplaats bovenop een flat waar tegenwoordig dus een bar is. Van 18 tot 21 uur is het happy hour, drankjes tegen gereduceerd tarief dus. Niet dat ze heel goedkoop zijn overigens, maar daar is het de locatie ook niet voor. Op de 36 etage gevestigd. Bovenop het dak gek genoeg geen enkele afscherming langs de kant, er staat alleen een gele lijn ca. 3 m van de rand waar je niet overheen mag komen. Hier erg lang gedaan over 1 biertje. We wilden namelijk vanwege het magniefieke uitzicht over KL hier de zon zien ondergaan, en een tweede biertje vinden we te duur. Prachtig uitzicht, zeker als tijdens de schemering de verlichting van de wolkenkrabbers aangaat. Daarna gaan we met de metro naar de wijk Bukit Bintang waar wel in een winkelcentrum waar ook ontzettend veel eettentjes zitten, heerlijk eten. Het is inmiddels al 8 uur geweest. Ik neem nasi goreng nanas, met ananas dus.
Daarna nog een heerlijk ijsje. Voor onze begrippen belachelijk lage prijzen trouwens. Voor de nasi betaal ik ca. 2 euro, volgens kirsten is dit al niet goedkoop. Daarna met de metro en de taxi terug naar het hotel. Ditmaal met de meter aan. De rit kost 5 ringgit oftewel ruim 1 euro.

• 04 Maart 2014 - 18:14

SWierda: