Dag 3 in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu Dag 3 in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu

Dag 3 in KL

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

24 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren een rustdag genomen. We wilden eigenlijk naar Merdeka Square, waar vroeger de Engelsen hun cricketveld hadden. Het was te warm om iets te ondernemen en de meeste highlights die op mijn lijstje stonden waren al aan bod gekomen. Kirsten moest nog haar stethoscoop ophalen, die hier veel goedkoper is dan in Nederland. Ik besloot in een van de nabij het hotel gelegen massagesalons mijzelf op een massage te trakteren. Je kunt kiezen uit een "hard" of een "gentle" massage. Aangezien het Engels dat de mensen spreken door het accent niet altijd goed te volgen is was mijn antwoord vermoedelijk niet erg duidelijk. De dame besloot om dan maar voor " hard" te gaan. Dat leverde de volgende dag een flinke portie spierpijn op in m.n. de kuiten. Kirsten bleek bij terugkomst in het hotel inmiddels terug te zijn. Zij ging weer terug naar haar eigen appartement, waarna ik aan het einde van de middag alsnog naar Merdeka Square ben gelopen. Een mooi plein waar, ik meen in mijn geboortejaar, de onafhankelijkheid van Maleisie is uitgesproken. Mooie koloniale en orientaalse gebouwen er omheen en bijna onvermijdelijk een shopping mall eronder.
Eten en drinken kun je hier overal krijgen. Eettentjes volop, het aanbod is erg gevarieerd en het eten is erg goedkoop. Voor een paar euro kun je een warme maaltijd krijgen. Probleem is alleen dat je de gerechten niet kent zodat je niet altijd precies weet wat je bestelt. Gelukkig heeft Kirsten mij wat dit aangaat ook aardig op weg geholpen. Daarna op de kamer nog een biertje gedronken en daarna maar eens vroeg gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8567

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Maleisië en Vietnam tour 2014

Landen bezocht: