Dag 4 in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu Dag 4 in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sietse Jansma - WaarBenJij.nu

Dag 4 in KL

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Sietse

24 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag begin ik met een ontbijt in een nabijgelegen eethuis. Het is een soort overdekt plein waaraan allerlei eettentjes zijn gevestigd. O.a. Thaise, Indische en Chinese gerechten kun je er krijgen. Na het ontbijt besluit ik een wandeling te maken. Ik kom tot de ontdekkiing dat ik in Chinatown het meeste wel heb gezien, ik kom namelijk langs diverse tempels waar ik met Kirsten ook al ben geweest. 's Middags ga ik naar de universiteit waar Kirsten mij een rondleiding geeft door het lab waar zij haar onderzoek doet, en ik krijg een blik in haar appartement. Alhoewel mannen in dit wooncompex niet worden toegelaten heeft de bewaker door dat ik Kirsten haar vader ben en mogen wij doorlopen. De reis er naartoe en terug is een beetje opletten geblazen. Vanuit het centrum van de stad moet ik met de metro naar een buitenwijk, waarna het laatste deel van de reis met de taxi moet. Er lopen echter 4 verschillende metrolijnen door de stad en er moet ook nog een keer overgestapt worden. Opletten dus! Gelukkig heb ik goede instructies meegekregen, dus dat gaat in een keer goed. De mensen zijn hier trouwens erg vriendelijk en hulpvaardig. Als ze zien dat je aan het zoeken bent blijven ze staan en vragen of ze kunnen helpen. OOk hebben we al meegemaakt dat we bij de ticketautomaat van de metro een muntstuk te kort komen en dit dan van de dame naast ons krijgen.
's Avonds is het in Chinatown erg hectisch. De straat Jalan Petaling waar mijn hotel zit is dan helemaal volgebouwd met verrijdbare stalletjes. In het midden is nog een smal gangpad over waar de mensen doorheen lopen. De achterliggende gebouwen zijn hierdoor nauwelijks te zien waardoor ook het hotel vooral de eerste dagen wat moeilijk terug te vinden is. Inmiddels heb ik de nodige herkenningspunten, dat levert nu geen problemen meer op. De kooplieden proberen ondertussen hun koopwaren aan je te slijten. Als ik overal op was ingegaan had ik al een koffer volg horloges, tassen, leren riemen etc. Bovendien is het hier gebruik om af te dingen. Ik loop maar gewoon door en zeg dat ik al een horloge heb.
Morgenochtend ga ik voor een 3-daagse trip naar het het oerwoud in het binnenland van de Maleisie, de Taman Negara. Ik maak het vanavond maar niet te laat, het vertrek is om 08.00 uur.

  • 25 Februari 2014 - 19:41

    Irma:

    Hoi Sietse,
    Nog maar zo kort weg en dan al zoveel gezien en beleefd!
    Zo te lezen heb je het er heel goed naar de zin. Ik blijf jullie volgen.
    Groeten, ook aan Kirsten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 8567

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Maleisië en Vietnam tour 2014

Landen bezocht: